22 sie 2013

Poradnik o wytwarzaniu i promocji produktu lokalnego i tradycyjnego



Jak wytwarzać lokalną, tradycyjną albo ekologiczną żywność w zgodzie z obowiązującymi przepisami? Do kogo udać się po pomoc? Co warto wiedzieć? – w odpowiedzi na te pytania pomaga broszura „Produkt tradycyjny i lokalny: wytwarzanie, promocja, budowanie marki, dystrybucja. Kompendium dobrych praktyk”. Książka dostępna jest zarówno w wersji papierowej jak i on line.
 Jak czytamy we wstępie do publikacji: Broszura ta jest przeznaczona przede wszystkim dla producentów, którzy zastanawiają się nad rozwinięciem swojej działalności, planują ja dopiero rozpocząć lub też działają nie do końca legalnie i chcieliby swoją działalność zalegalizować. Producenci już działający na rynku także znajdą dla siebie wiele ciekawych informacji oraz wskazówek.

Na 60 stronach znajdziemy zwięzłe i precyzyjne informacje dotyczące nie tylko zasad prawnych, ale także przemyślenia, wnioski i rozwiązania proponowane przez praktyków lokalnego i ekologicznego przetwórstwa. Nie brakuje również porad z zakresu marketingu i promocji produktów lokalnych, tradycyjnych i ekologicznych. 

Oto tytuły rozdziałów: 

1.       Przetwórstwo – definicje i przykłady. Systemy jakości żywności
2.       Produkujemy zgodnie z prawem, czyli dobre praktyki w lokalnym przetwórstwie
3.       Jak stać się modelowym przykładem dobrej praktyki
4.       Marka to marka. Jak promować i budować własną markę
5.       Jak sprzedawać by odnieść sukces
6.       Przykłady dobrych praktyk

Poradnik powstał w ramach projektu „Produkt tradycyjny i lokalny: promocja, marka, dystrybucja – przykłady dobrych praktyk”, który realizowany jest przez Fundację Agrinatura w ramach Planu Działania Sekretariatu Centralnego Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2012-2013.  W ramach tego projektu uruchomiono także stronę internetową www.produktytradycyjne-dobrepraktyki.pl , z której pobrać można broszurę w formacie PDF. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz