20 cze 2013

Co działo się w trakcie Organic Marketing Forum 2013?



Spotkania przedstawicieli eko branży, wykłady, targi, prezentacje, rozmowy – w dniach iach 17-19 czerwca. W Warszawie odbyła się 8 edycja Organic Marketing Forum.

Zainteresowanie największym spotkaniem B2B branży ekologicznej w Europie Środkowo – Wschodniej wzrasta. – Rosnące zainteresowanie Organic Marketing Forum odzwierciedla zwiększające się zainteresowanie konsumentów i firm Środkowej i Wschodniej Europy rolnictwem ekologicznym. 5 lat temu nie było żadnych organicznych przetwórców ani punktów sprzedaży z Ukrainy. W tym roku około 30 Ukraińców przybyło do Warszawy, aby zaprezentować swoją ofertę. Kraje CEE także bardzo zyskują  z powodu silnego wzrostu rynku we Francji i Niemczech, gdzie produkcja ekologiczna nie nadąża za popytem w związku z czym wzrasta import – relacjonowal Bernhard Jansen, szef organizacji Ekoconnect. 

Tegoroczne Organic Marketing Forum charakteryzowało się przyrostem liczby wystawców o 20% oraz powierzchni wystawienniczej o 30%.  Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele 27 krajów.
Ideą przewodnią tegorocznego wydarzenia był networking czyli kwestia tworzenia sieci kontaktów. Na uczestników czekały sesje Speed Networking oraz Błyskawicznych prezentacji. Dla sprzedawców detalicznych organizator przygotowano specjalne warsztaty poświęcone eksportowi oraz marketingowi produktów organicznych. Po raz pierwszy w historii wydarzenia także konsumenci  mieli możliwość odwiedzenia wystawy oraz zakupu.

Jak co roku największym atutem Organic Marketing Forum część kongresowo – warsztatowa (w 4 językach). Doświadczeniem i wiedzą dzielili się eksperci z tak uznanych w branży ekologicznej marek jak Voelkel, Jules Brochenin (Diego Garcia) czy BioCompany (Georg Kaiser). Nie zabrakło także polskich prezentacji. Dorota Metera (Bioekspert) objaśniała kwestie związane z aktualnym stanem unijnego prawa dotyczącego rolnictwa ekologicznego, Agnieszka Saternus (MyEcoLIfe) zaprezentowała case study dotyczące sukcesu warszawskiego BioBazaru a Urszula Sołtysiak informowała o wymogach związanych z prawidłowym etykietowaniem produktów.

Trzeci dzień Organic Marketing Forum to wycieczki w trakcie których odwiedzający mają szansę zobaczyć eko sklepy, przetwórnie i gospodarstwa ekologiczne w Warszawie i okolicach.

Partnerzy Organic Marketing Forum 2013 to: „Polska Ekologia“, „Ekoland“, Centrum Doradztwa Rolniczego, Organic Retailers Association (ORA).

Patronami spotkania są: polskie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi jak i Grupa IFOAM EU.

Oto kilka zdjęć z tegorocznej edycji Organic Marketing Forum:
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz