Spotkania
przedstawicieli eko branży, wykłady, targi, prezentacje, rozmowy – w dniach iach
17-19 czerwca. W Warszawie odbyła się 8 edycja Organic Marketing Forum.
Zainteresowanie największym
spotkaniem B2B branży ekologicznej w Europie Środkowo – Wschodniej wzrasta. – Rosnące zainteresowanie Organic Marketing
Forum odzwierciedla zwiększające się zainteresowanie konsumentów i firm
Środkowej i Wschodniej Europy rolnictwem ekologicznym. 5 lat temu nie było
żadnych organicznych przetwórców ani punktów sprzedaży z Ukrainy. W tym roku
około 30 Ukraińców przybyło do Warszawy, aby zaprezentować swoją ofertę. Kraje
CEE także bardzo zyskują z powodu silnego wzrostu rynku we Francji i
Niemczech, gdzie produkcja ekologiczna nie nadąża za popytem w związku z czym
wzrasta import – relacjonowal Bernhard Jansen,
szef organizacji Ekoconnect.
Tegoroczne
Organic Marketing Forum charakteryzowało się przyrostem liczby wystawców o 20%
oraz powierzchni wystawienniczej o 30%. Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele 27
krajów.
Ideą
przewodnią tegorocznego wydarzenia był networking czyli kwestia tworzenia sieci
kontaktów. Na uczestników czekały sesje Speed Networking oraz Błyskawicznych
prezentacji. Dla sprzedawców detalicznych organizator przygotowano specjalne
warsztaty poświęcone eksportowi oraz marketingowi produktów organicznych. Po
raz pierwszy w historii wydarzenia także konsumenci mieli możliwość odwiedzenia wystawy oraz
zakupu.
Jak co roku
największym atutem Organic Marketing Forum część kongresowo – warsztatowa (w 4
językach). Doświadczeniem i wiedzą dzielili się eksperci z tak uznanych w branży
ekologicznej marek jak Voelkel,
Jules Brochenin (Diego Garcia) czy BioCompany (Georg Kaiser).
Nie zabrakło także polskich prezentacji. Dorota
Metera (Bioekspert) objaśniała kwestie związane z aktualnym
stanem unijnego prawa dotyczącego rolnictwa ekologicznego, Agnieszka Saternus (MyEcoLIfe)
zaprezentowała case study dotyczące sukcesu warszawskiego BioBazaru a Urszula Sołtysiak informowała
o wymogach związanych z prawidłowym etykietowaniem produktów.
Trzeci dzień
Organic Marketing Forum to wycieczki w trakcie których odwiedzający mają szansę
zobaczyć eko sklepy, przetwórnie i gospodarstwa ekologiczne w Warszawie i
okolicach.
Partnerzy Organic
Marketing Forum 2013 to: „Polska Ekologia“, „Ekoland“, Centrum Doradztwa
Rolniczego, Organic Retailers Association (ORA).
Patronami
spotkania są: polskie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi jak i Grupa IFOAM
EU.
Oto kilka zdjęć z tegorocznej edycji Organic Marketing Forum:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz